Щлюб і бізнес — що спільного? Сучасний погляд…

Шлюби укладаються на небесах, а розпадаються з цілком земних причин… 

Скажений ритм життя і постійна включеність у роботу нерідко змушує виділяти час близьким за залишковим принципом. А чому б не спробувати врятувати потопаючий сімейний човен за допомогою добре відомих бізнес-прийомів?

Баланс роботи та сімейного життя є невиліковним головним болем співробітників та їх керівників усіх поколінь. Скажений ритм життя, нестабільний діловий та економічний клімат роблять сильний тиск на сім’ю і позначаються на якості сімейного життя не кращим чином.
Майже 50% шлюбів американців, жителів однієї з найбільш розвинених в економічному відношенні країн, в кінцевому рахунку, закінчуються розлученням. «Шлюбний індекс», нещодавно опублікований Інститутом американських цінностей, не додає приводів для оптимізму. «Сімейне здоров’я», засноване на таких показниках, як відсоток пар, які стверджують, що вони дуже задоволені своїм сімейним життям, і числом пар, чиї шлюби не розпалися, погіршується з року в рік. Згідно з рядом досліджень, якість шлюбу впливає на добробут сім’ї тою ж мірою, як і безпосередньо її фінансовий стан. Саме тому більшість успішних керівників, які, здається, мають в житті все, зізнаються, що насправді вони зовсім не щасливі.
Тому з точки зору якості життя щоденний внесок у шлюб і сім’ю має таке ж значення, як ефективне управління бізнесом. Звідси виникає питання: чи можна спроектувати професійні ділові прийоми на сімейне життя?
На думку Льюїса Апкінса, засновника консалтингової компанії Upkins & Co., Автора книги «Сприймай мене як клієнта», сили, які витрачаються на спроби знайти баланс між кар’єрою і сім’єю, тільки відводять від мети. Семінари із цієї проблеми, звичайно,  корисні, але часто можуть  бути непотрібними і безрезультатними.Замість цього, для того, щоб досягти відчутних результатів і прогресу в сімейному житті, можна спробувати перенести на цю область навички, завдяки яким вдалося досягти успіху в кар’єрі. Звучить  безглуздо, але побудувати і зміцнити сім’ю, яка  руйнується,  можна за рахунок того ж, за рахунок чого будується сильна компанія —   правильного клієнтського сервісу.
Кожен власник бізнесу або управлінець знає, що збереження старих клієнтів куди вигідніше, ніж залучення нових. Кращий спосіб робити це — представляти цінності вашої компанії в її продуктах і послугах, супроводжуючи цей процес   першокласним сервісом. Що стосується сім’ї та шлюбу, то тут продукт — це ви. У якийсь момент відносин ваша друга половинка вирішила, що саме ви найкращий продукт з представлених на ринку. Можливо, ви до цих пір таким і є, проте «здоров’я» відносин залежить виключно від сервісу та якості обслуговування самого важливого клієнта — чоловіка або дружини.
Перед вами п’ять стратегій для забезпечення першокласного сервісу для таких важливих клієнтів.

1. Важливо знати клієнта. Клієнти змінюються. Тому  успішні бізнесмени завжди тримають руку на пульсі і звертають увагу на такі фактори як квартальні звіти прибутку, кадрові зміни, нові виробничі лінії і так далі. У тій же мірі, в якій потрібен час для того, щоб відстежувати зміни клієнтів та їх потреб, слід приділяти час на вивчення потреб  людини, її  бажань та проблем. Маленька підказка — якщо ви не знаєте, в чому вони полягають або не можете їх зрозуміти, просто запитайте про це другу половину. Одна з  найчисельніших скарг, які  зустрічаються у людей, які перебували у шлюбі, — це брак спілкування та уваги до таких деталей.
2. Працювати над бізнесом кожен день. Нових клієнтів можна залучити за рахунок поваги, уваги, якісних послуг та сервісу. Рецепт успішного і «здорового» шлюбу такий самий. Для того, щоб вдихнути в шлюб друге дихання або просто оживити відносини, потрібно використовувати  такі ж методи і пам’ятати, що для досягнення результату важлива щоденна робота.
3. Не виправдовуватися. Клієнтам не подобаються виправдання, коли ви робите помилку. Для клієнтів важливі не слова, а дії, якими компанія може загладити свою провину. Що стосується шлюбу, то тут   зробити помилку  можна кожного дня. Однак, як і в бізнесі, подружжя, швидше за все, відреагує більш прихильно, якщо винний не тільки визнає провину, але і виправить її своїми діями. Якщо ж їх не буде, то, як і в бізнесі, може вибухнути конфлікт.
4. Будувати плани для досягнення взаємовигідного успіху. Великі бізнес-проекти стають такими тільки у випадку, якщо успіху домагаються і компанія, і клієнт. Спроба досягти успіху за рахунок клієнта, чревата втратою останнього. Одне з найсерйозніших випробувань у шлюбі для подружжя — перевірка на міцність успіхом. Це вимагає певного планування, особливо якщо один з подружжя тимчасово зійшов з кар’єрної дистанції  для того, щоб «сидіти» вдома і виховувати дітей. Так, жінки, які тимчасово зупинили свій кар’єрний хід для того, щоб присвятити час дітям і домашнім турботам, часто відчувають себе такими, що віддалились від подружжя. Тому для останнього в такій ситуації необхідно прийти на допомогу «домогосподарю» — приділяти час сім’ї і дітям. Для них це дуже важливо. Своій другій половині потрібно регулярно задавати те саме запитання, що й клієнтам: «Що я можу зробити, щоб допомогти вам  досягти успіху?». А потім, отримавши відповідь, так само як і в бізнесі, втілити його в життя.
5. Поєднувати приємне з корисним. Ефективні ділові відносини часто будуються не стільки в залах для засідань, скільки на полях для гольфу і ресторанах. Нерідко досить поглянути на бюджет «розваг» компанії, щоб сказати, хто її найкращі клієнти. І палка дискусія після завершення баталій цілком може супроводжуватися спільним «розпиванням» пари келихів вина. Шлюб не менш трудомістке заняття, ніж бізнес, але ми тут ми чомусь рідко нагороджуємо подружжя такими приємними бонусами. Тому в шлюбі, як і в бізнесі, важливо знайти способи оживити відносини за допомогою заходів, які ні мають жодної іншої мети, окрім як сказати: «Ти дуже важливий / важлива для мене».

Якби існувала професійна система оцінки кар’єри, то багато керівників і власників бізнесу ніколи б не залишилися оціненими «незадовільно» і постійно працювали над тим, щоб піднятися вище. Так чому ж погана оцінка «зі шлюбу» часто їх влаштовує? Усього лише невеликий зсув у мисленні, новий погляд на шлюб, частково з близькою нам позиції бізнесу, допоможе надати нового імпульсу відносинам. А найголовніше — зберегти поруч людину, яка набагато важливіше найцінніших клієнтів.

На думку практикуючого коуча Яни Бобрової, тема балансу, гармонії в бізнесі і сім’ї чи найактуальніша  сьогодні. «На мій погляд, ​​можливість перенесення бізнес-моделі на сімейні стосунки дуже цікава. Людям набагато легше встановити проблему і побачити можливі варіанти її вирішення, використовуючи звичні для себе терміни.
У своїй практиці я часто використовую такий перенос. Лідерам і керівникам для роботи з діагностики та корекції стосунків у шлюбі я пропоную уявити сім’ю у вигляді команди, а відносини в ній як ефективну або неефективну взаємодію. Ця метафора дає можливість більш глибокого розуміння питання, додаткову впевненість при плануванні дій та їх послідовності, оскільки перенесення здійснюється в зоні їх професійних компетенцій.
А результат, як і в команді, буде залежати від включеності кожного з подружжя в роботу над відносинами і їх мотивації до досягнення заявленої мети ».
За словами Яни Бобрової, найбільш значущими критеріями успішної команди є наступні:

—  Довірливі відносини;
—  Люди вміють слухати і намагаються зрозуміти один одного;
—  Проблеми вирішуються в спілкуванні;
—  Відкритий зворотній зв’язок;
—   Наявність спільної діяльності;
—  Самореалізація кожного з учасників;
—  Вільне звернення до колег про допомогу;
—  Гнучкість у розподілі ролей;
—  Креативність, уява та інтуїція, як частина набору інструментів для нестандартних рішень;
—  Відкрита турбота один про одного;
—  Гумор, радість і задоволення від спільної діяльності;
—  Взаємна відповідальність за результат;
—  Висока мотивація на успіх.

Запись опубликована в рубрике Новини. Добавьте в закладки постоянную ссылку.